Monday, August 17, 2009

marhaban ya ramadhan

salam dari melaka.....



ikhtiar mengubati H1N1

salam dari melaka.....

petikan:yb lim


Mari kita sama-sama mencuba. Jika diizin oleh Allah SWT, maka akan ada hasilnya. Cara mereka mengubati penyakit selsema babi.
bahan2nya adalah:

1. air kelapa
2. kurma
3. mangkuk


cara2nya

1. masukkan kurma ke dalam mangkuk
2. tuang air kelapa
3. biar sejam dua
4. minum air kelapa bersama makan kurma


petikan:perakkite

epal hijau dan jus limau atasi flu babi

Bukan menjadi kesalahan untuk kita mencuba, apatah lagi jika cara dan apa yang dibuat itu halal. Lagipun bangsa Melayu memang banyak petuanya yang tersendiri terutama dalam menangani daripada herba sehinggalah air suam.

Mungkin anda sendiri tidak percaya, bahawa epal HIJAU dan jus limau mujarab untuk menyembuhkan penyakit flu babi (H1N1). Namun begitulah yang dikhabarkan oleh seorang ustaz yang berjaya menyembuhkan seorang kanak-kanak yang terkena flu babi (H1N1) di Shah Alam, dengan izin Allah yang maha Esa.


MINUM JUS EPAL HIJAU DAN OREN

Bagi anda y
discharge ang sakit tekak dan deman, sila blend epal hijau dan minum jusnya sehingga simptonnya hilang.

Seorang kanak-kanakdi Shah Alam telah diberi minum jus epal Isnin/Selasa dan beliau didapati kebah daripada demannya pada Rabu. Anak berkenaan telah dimasukkan ke ICU tetapi di discharge setelah minum jus epal hijau/jus oren. Semuanya berlaku dalam tempoh empat hari.

Takdal hal mencubanya kerana ia tidak mendatangkan kemudaratan. Rasanya nanti harga epal hijau dan jus oren mendadak naik ler pula, macam topeng muka tu.



Sunday, August 16, 2009

Wabak H1N1 - Hati-hati dengan doa Syiah yang membawa syirik !

salam dari melaka.....

petikan:al-banjari online

Wabak Selsema Babi Influenza H1N1 makin merebak dan mengorbankan banyak nyawa. dalam tempoh yang singkat. Sebagai umat Islam, kita tentu sedar betapa ujian Allah ini adalah untuk manusia insaf, bertaubat serta kembali kepadaNya dengan melaksanakan pengabdian diri hanya kepada Allah SWT Yang maha Esa. Firman Allah dalam surah al-Rum ayat 41, bermaksud: "Telah timbul berbagai kerosakan dan bala bencana di darat dan di laut Dengan sebab apa Yang telah dilakukan oleh tangan manusia; (timbulnya Yang demikian) kerana Allah hendak merasakan mereka sebahagian dari balasan perbuatan-perbuatan buruk Yang mereka telah lakukan, supaya mereka kembali (insaf dan bertaubat)".

Ramai orang bertanya-tanya tentang apakah doa yang sesuai untuk diamalkan ketika menghadapi bala dan wabak seumpama ini. Sememangnya, dalam menghadapi situasi sebegini, sewajarnya kita menadah tangan memohon pertolongan Allah dengan berdoa kepadaNya. Apatah lagi nabi SAW telah menegaskan bahawa "Doa adalah senjata bagi orang yang beriman". Tiga prinsip yang perlu dipegang oleh setiap individu muslim ialah Usaha, Doa dan Tawakkal.

Dalam situasi sekarang ini, terdapat pelbagai sebaran doa untuk diamalkan bagi menghadapi virus H1N1. Namun, sewajarnya diberi perhatian bahawa bukan semua doa yang disebarkan itu boleh diamalkan apatah lagi doa yang jelas bercanggah dengan ajaran Islam. Terdapat satu doa yang kononnya ia datang daripada Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), namun apabila diteliti, ia hanyalah satu doa propaganda daripada puak syiah yang jelas bercanggah . Doa itu dikatakan ditulis oleh Ibu Ahmad at-Tamimi al-Malizi (syakhsiyyah majhuulah) . Doa itu berbunyi: لي خمسة أطفي بها حر الوباء الحاطمة المصطفى والمرتضى وابناهما مع فاطمة . Perlu ditegaskan bahawa doa 'syiah' ini tidak boleh diamalkan kerana ia boleh membawa syirik kepada Allah.

Antara doa yang boleh diamalkan ialah :

peliknya

salam dari melaka.....

1. Bila kita ke EPF untuk menyemak caruman, dengan sekelip mata saja penyata dapat dikeluarkan melalui slip komputer, tetapi bila kita nak mengeluarkan simpanan, kena tunggu 5 hingga 6 bulan.

2. Bila kerjaan menetapkan hadlaju lebuhraya setakat 110km sejam sahaja, tetapi masih membenarkan penjualan kenderaan yang mampu melepasi hadlaju tersebut sehingga dua kali ganda.

3. Bilamana kakitangan kerajaan yang dibayar gaji dari hasil dan pendapatan rakyat berlagak sombong bilamasa berurusan dengan orang ramai.

4. Bila mengenangkan harga kereta Proton lebih murah diluar negara daripada di negara sendiri.

5. Walaupun berpuluh-puluh filem bollywood ditayangkan dengan hanya tajuk berbeza, tapi dengan plot yang sama, rentak tarian yang seiras dan pelakon-pelakon yang serupa, maseh ramai jugak yang berpusu-pusu untuk menontonnya.

6. Bilamana perempuan ditinggalkan oleh lelaki, lelaki dituduh tidak setia, tetapi bilamana perempuan meninggalkan lelaki, lelaki pulak dikatakan tidak memenuhi citarasa.

7. Bilamasa kita menanyakan status berkenaan sesuatu permohonan kepada Jabatan-Jabatan Kerajaan, jawapannya semua serupa....DALAM PROSES!

8. Bilamasa mengenangkan adat sopan santun kita untuk tidak menghabiskan juadah makanan yang dihidangkan oleh tuan rumah bila kita mengunjung walhal dari segi agama mengatakan jangan membazir!

9. Bilamasa kita terlambat untuk membayar pinjaman bank, kita akan dikenakan faedah keatas bayran tersebut, tetapi bila bank terlebih potong, kita kena tunggu sampai 4-5 bulan walaupun untuk mendapat 5 sen balik...tanpa faedah!.

10. Bilamasa kita terlambat untuk sampai ke lapangan terbang untuk check-in, kita akan didenda 25% dari tambang kapalterbang, tetapi bila penerbangan dibatalkan atau terlambat, satu benda pun kita tak dapat melainkan penat menunggu!

11. Kenapa pemilik teksi Bandaraya mengenakan tambang 50% selepas tengah malam sedangkan dibandaraya selalunya bercahaya terang (macam siang) dan kurang traffic jam pulak tu....mungkin takut kena rompak...tapi nak buat apa caj lebih pun kalau lepas tu kena rompak?

12. Bilamasa kita makan di restoran-restoran makanan segera kita dikenakan caj 10% cukai kerajaan dan 5% cukai perkhidmatan sedangkan cukai kerajaan itu adalah diatas untung syarikat dan cukai perkhidmatan tak pernah ada sebab semuanya layan sendiri?

13. Bilamana kerajaan menyarankan penggunaan ilmu IT kepada masyarakat sedangkan kakitangan kerajaan sendiri pulak tak tahu nak menggunakan e-mail ataupun komputer.

14. Bilamasa agensi-agensi Kerajaan dan Jabatan berkanun menganggap seolah-olah semua orang tahu bagaimana nak isi borang mereka yang berkajang-kajang dan membawa dokumen yang "secukupnya" bila berurusan dengan mereka.

15. Bilamasa rakyat yang belum mempunyai tanah tak pernah berjaya didalam permohonannya sedangkan orang lain yang mempunyai tanah di merata-rata tempat dengan mudah mendapat lagi.

16. Bila kita melihat di kaca televisyen bahawa pengacara-pengacara muzik semuanya beriras mat dan minah saleh dan muka-muka melayu biasa tak laku langsung.

17. Bilamana telefon bimbit yang diusung kesana kemari, walaupun tak dipakai akan dicaj sekurang-kurangnya RM60 sebulan.

18. Walaupun kita tahu bahawa rancangan gusti di tv itu hanyalah lakonan semata-mata, tapi kita masih bermaki hamun dan bersorak bagai nak rak sedangkan kita tahu kalah atau menang, kesemua pelakon-pelakon tersebut dapat duit banyak.

19. Bilamasa sesuatu "traffic jam" terjadi semasa hujan lebat hanya kerana pemandu memperlahankan kereta untuk melihat air yang berlalu deras didalam longkang.

20. Bila mendengar pengulas sukan kita boleh bersajak dan berpuitis ketika mengulas siaran langsung sesuatu acara sukan.

21. Bila kita menanyakan kawan kita alamat rumahnya. dia menjawab " mamat@yahoo. com".

22. Bila mengenangkan pada suatu masa dulu pemain bolasepak liga profesyenal boleh mendapat hingga RM10000 sebulan bermain bola macam budak sekolah sedangkan graduan universiti yang bertungkus lumus selama lapan belas tahun kat sekolah hingga pusat pengajian tinggi menerima gaji permulaan hanya RM1250.00 sebulan.

23. Apabila orang ramai merungut semasa gaji kakitangan kerajaan dinaikkan kerana takut harga barangan pun meningkat, tetapi tidak menyoal pulak apabila harga barangan naik tetapi gaji kakitangan kerajaan maseh ditakuk lama.

24. Apabila surat menyurat kepada Jabatan kerajaan hilang dalam perjalanan ataupun mengambil masa 4 bulan untuk dijawab.

25. Bilamasa melihat harga telefon bimbit sekarang lebih murah daripada sewa taliannya.

26. Bila komputer canggih yang kita beli hari ini dah "out-of-date" selepas sebulan dan kita pun maseh belum habis pelajari kesemuanya fungsinya.

27. Bila melihat harga baju kanak-kanak lebih mahal dari baju dewasa.

28. Bila pos laju mengambil masa seminggu untuk sampai.

29. Bilamana kita membayar RM1.20 untuk membeli surat khabar yang penuh cerita rogol, kes khalwat, serta kisah sensasi artis-artis.

30. Bila kita membeli TV 29" tetapi hanya dapat menonton 20" sahaja bila selebihnya dilingkungi dek iklan.

31. Bilamasa teknologi internet sekarang membolehkan seseorang membeli sayur segar menggunakan e-commerce sedangkan laman yang menawar khidmat itu terletak di California , USA .

32. Bilamasa kita demam dan ke klinik untuk berjumpa doktor, kita membayar RM30 hanya untuk sepeket pil panadol sambil diberitahu doctor yang kita ni demam.

33. Apabila kita ke kedai komputer untuk mendapatkan maklumat sesuatu komponen, jurujual menjawab "sikit jam ah...saya mau tanya tauke".

34. Bilamasa syarikat bas mengenakan tambang yang pelik seperti RM1.75 sambil menyuruh kita menyediakan duit secukupnya sebab lebihan tidak akan dipulangkan, walaupun kita tahu kita jarang sekali menggunakan duit 5 sen.

35. Bilamasa melihat eksekutif-eksekutif maseh memakai kot dan tali leher semasa makan tengahari kat warong tepi jalan walaupun cuaca panas terik.

36. Bilamana penggemar-penggemar dan pemilik kereta bermegah dengan kereta mereka yang berkuasa besar walaupun sedar yang had laju jalanraya disini hanyalah 110km sejam.

37. Bilamasa kita melihat format pertandingan liga bolasepak negara ditukar setiap musim walaupun sedar yang tahap permainan tetap menurun.

38. Bilamasa F.A.M mencari punca terjadi pergaduhan didalam sesuatu perlawanan liga bolasepak negara sedangkan setiap pasukan diberi gelaran nama "binatang".

39. Bilamasa pemilik kenderaan terpaksa membayar cukai jalan setiap tahun tetapi jalanraya hanya dibaiki lima tahun sekali.

40. Bilamasa artis sanggup menukarkan nama yang mak bapa berikan supaya lebih glamour.

41. Bila pemandu tidak sanggup memberi peluang pemandu lain memotong, tetapi sanggup berhenti untuk mengajak pemandu lain bergaduh ditepi jalan.

42. Bila seorang Pak Aji boleh memberikan komen terhadap kebesaran buah dada seseorang perempuan... .......pelik sungguh bila melihat perempuan berjalan hanya matanya kat situ aje......

43. Bilamana pelanggan di McDonald's membeli air "diet coke" sedangkan mereka juga membeli BigMac yang penuh lemak.

44. Bilamana pelanggan diherdik dan dimarahi apabila berurusan dengan Jabatan kerajaan kerana tidak tahu mengisi borang sedangkan Piagam Pelanggan mereka begitu puitis sekali.

47. Bilamana orang-orang muda sekarang cepat beruban.

48. Bilamana lebih ramai orang, masa kerja ponteng kehulu kehilir tapi bila lepas waktu kerja baru sibuk nak buat overtime.

49. Bilamana ramai yang memberi nasihat yang merosakkan dari nasihat yang baik.

50. Bilamana di setiap rumah murah terdapat kereta yang harganya lebih mahal.

51. Bilamana ditanya apa yang dibentang dalam belanjawan hari ini Cuma bab bonus sahaja yang hanya diingati.

52. Bilamana seseorang suami mendapat sesuatu dari isteri hanya setelah siisteri mendapat sesuatu darinya terlebih dahulu.

53. Bilamana banyak kejadian rogol atau mencabul kehormatan berlaku, masih ada yang ke tempat kerja dengan pakaian yang seksi (baju tanpa lengan dan skirt pendek nampak peha.

54. Bilamana kerajaan mengagung-agungkan MSC maseh ramai rakyat buta IT, tak mampu nak membeli komputer, masih menggunakan Dail Up Modem yang terlalu lembab dan membiarkan bayaran langganan untuk ISDN yang terlalu mahal.

56. Ramai orang yang maseh menghisap rokok di luar KLIA, terutamanya kakitangan KLIA sendiri, sedangkan KLIA sendiri memaparkan amaran 'DILARANG MEROKOK' pada setiap pintu kaca di luar KLIA.

mumia pesakit aids

salam dari melaka.....

kredit



Gambar di atas adalah Life Museum, tempat di mana pameran mayat-mayat pesakit HIV/AIDS diadakan di Thailand. Tujuan pameran mayat-mayat ini adalah sebagai memenuhi hasrat simati supaya dapat mempamerkan mayat mereka seterusnya memberi pengajaran kepada orang ramai tentang bahayanya HIV. Gambar-gambar yang akan ditunjukkan selepas ini ialah mayat pesakit HIV yang disimpan di Wat Siam Lopburi, Thailand.











air laut membeku

salam dari melaka.....





































bandingkan

salam dari melaka.....

gambar ni diambil ketika jemaah mengerjakan haji di mekah...
dan dikatakan buih2 putih tu adalah MALAIKAT...







bandingkan pula dengan yang ini.....

diambil dari satu forum...
dikatakan gambar ni diambil dari sebuah kebun....
ceritanya pekerja tuan empunya kebun ni selalu terserempak dengan hantu...
maka tuan empunya kebun ni mengambil gambar secara rambang...
jadi...inilah hasilnya.....GAMBAR HANTU....








MANA SATU YANG BETUL?
GAMBAR MALAIKATKAH.....ATAU GAMBAR HANTU?

WALLAHUA'LAM

Thursday, August 13, 2009

ustaz asri dalam kenangan

salam dari melaka.....

telefon tangan aku yang bernada deringkan lagu kasih kekasih-in team berbunyi buat pertama kalinya pada hari ni.panggilan dari nombor peribadi yang tak tertera pada skrin hp aku....namun dapat ku agak tuan empunya nombor ni.
"assalamualaikum"
"alaikumussalam",aku menjawab.
"rahman,kakteh ni....tak tau lah samada rahman tau atau tak,asri kumpulan rabbani dah meninggal".
aku terkedu sebentar.....INNALILLAHI WAINNAILIHIRAJIUN.
"meninggal sebab apa kak teh?"aku bertanya.
"sakit jantung.sekadar nak bagitau rahman je,assalamualaikum".
"ok kak teh.terima kasih,'alaikumusalam".

satu ketika dahulu,kita dikejutkan dengan kematian Allahyarham salleh dari kumpulan hijjaz,disusuli Allahyarham zairy dari kumpulan raihan dan kini seorang penasyid bersuara emas dari kumpulan rabbani pula meninggalkan kita.
aku masih ingat sewaktu berada di Pusat Pengajian Taman Islam Kemaman,lagu2 yang dinyanyikan oleh arwah sewaktu bersama kumpulan nadamurni menjadi hiburan yang mampu mendidik jiwa pelajar2 disana.tanyalah pada mereka siapa yang menyanyikan lagu bila nur melimpah dihati,sunnah berjuang,ibu mithali,
zikir kifarah......pasti mereka akan membayangkan seorang penasyid yang mempunyai kemantapan vokal tidak kira samada menyanyikan lagu nasyid atau bertarannum.

secara jujur dikatakan,pernah mengalir airmata ni ketika mendengar dan menghayati lagu munajat yang pernah disampaikan oleh Allahyarham ketika bersama nadamurni.(lagu ini dinyanyikan semula ketika bersama rabbani).

Tuhan... kubisikkan kerinduan
keinsafan... pengharapan...
Tuhan...kusembahkan pengorbanan
Membuktikan kecintaan

Bisikkanku untukMu
Munajatku mohon restu
Semoga cintaku bukan palsu
Pada desiran penuh syahdu
Gelombang lautan rinduku

Munajatku dalam syahdu
Merindui maghfirahMu
MardhiaMu dalam restu
Harapan tulusnya hatiku

Kurindukan pimpunanMu
KeagunganMu dalam doaku
Kebesaran pada kudratMu
Ia membina rohaniku

Tuhan... kubisikkan kerinduan
Keinsafan... Pengharapan...
Tuhan...kusembahkan pengorbanan
Membuktikan kecintaan

Ujian kepahitan di dalam kehidupan
Padanya ada kamanisan
Ketenangan dan kebahagian
Bayangan syurga idaman

Munajatku dalam syahdu
Merindui maghfirahMu
MardhiaMu dalam restu
Harapan tulusnya hatiku

Kurindukan pimpunanMu
KeagunganMu dalam doaku
Kebesaran pada kudratMu
Ia membina rohaniku

Tuhan... kubisikkan kerinduan
keinsafan... pengharapan...
Tuhan...kusembahkan pengorbanan
Membuktikan kecintaan


tapi kenangan yang takkan dapat aku lupakan apabila membuat persembahan bersama Allahyarham dan kumpulan soutus sofwa di dataran temerloh pada tahun 1997.pada ketika itu,aku telah diserap menjadi penyanyi latar bagi kumpulan nasyid sekolah...lambaian kasih.
jika selama ini,aku hanya mampu mendengar alunan suara Allahyarham melalui radio ataupun kaset,tetapi segala puji bagi ALLAH kerana memberikan aku peluang pada malam itu untuk beramah mesra dan melihat cara dan gaya Allahyarham dalam menyampaikan mesej dakwah melalui nasyid.tak dinafikan,aku merasa teruja mendengar nyanyian beliau secara langsung.
benarlah kata seorang sahabat,aura suara Allahyarham adalah satu dalam sejuta.
mungkin disebabkan terasa rendahnya diri yang rendah ni jika nak dibandingkan dengan beliau yang mempunyai pengalaman yang luas dalam dunia nasyid,maka tidak banyak yang dapat aku bualkan bersama beliau.namun aku dapati,Allahyarham adalah seorang yang peramah dan tidak lokek dalam menyampaikan ilmu mengenai dunia nasyid.wajah beliau tidak lekang untuk mengukir senyuman dan cara layanan beliau seolah olah telah lama berkenalan kami.pada ketika itulah,aku mendapat satu ilmu untuk menjaga suara dari arwah yang mungkin aku tak ambil kisah jika tak berkecimpung dalam dunia nasyid....jangan minum ais.

dan pada hari ini,dunia nasyid kehilangan sebutir permata yang amat berharga.
permata yang takkan tiada galang gantinya.kehilangan seorang penasyid dan juga pendakwah yang amat aku hormati dan sanjungi.semoga roh beliau dan seluruh umat islam dicucuri rahmat oleh ALLAH dan ditempatkan dalam golongan orang2 yang menjadi kekasih ALLAH....AMIN..AMIN...YA RABBAL 'ALAMIN......
perginya takkan kembali lagi....

AL-FATIHAH.....


ustaz asri dalam kenangan (1969-2009)





Monday, August 10, 2009

petua

salam dari melaka.....

kita hanya berusaha dan merancang....tapi perancangan ALLAH adalah yang sebaik-baiknya...
letakkan keyakinan...ALLAH yang menyembuhkan penyakit...bukan ubat...



Mengubati penyakit jantung. Ambil kuning telur daripada sebiji telur (sebaik-baiknya telur ayam kampung) dan campurkan dengan dua sudu besar madu lebah asli. Minum campuran itu sekurang-kurangnya sekali sehari. Insya-Allah kesannya dapat dilihat dalam tempoh 3-4 bulan. tanda tanda sakit jantung
-Kelesuan.

-Aktiviti menjadi terhad

-Dada terasa sesak

-Buku lali bengkak atau edema

-Sesak nafas



Merawat darah tinggi. Ambil seikat daun kucai dan ditumbuk halus-halus atau lumat, kemudian diperah hingga mengeluarkan air. Air itulah yang harus diminum setiap pagi. Amalkan meminumnya selama satu bulan. tanda tanda darah tinggi
Penyakit tekanan darah tinggi biasanya tidak menunjukkan tanda-tanda awal,sebaliknya akan mendatangkan komplikasi.




Masalah cirit-birit
Bagi mereka yang mengalami cirit-birit, bolehlah mengamalkan makan pucuk
jambu batu. Caranya: rendam pucuk jambu batu itu di dalam air panas bersama sedikit garam untuk membersih kekotoran pada pucuk jambu itu. Setelah agak layu, bolehlah terus dimakan. Insyaallah perut tidak lagi sakit dan usus-usus berfungsi dengan baik semula.
tanda tanda cirit birit

-Perut rasa memulas lebih kerap
-Cirit-birit
-Mual dan muntah-muntah

-Demam
-Hilang selera makan
-Sakit perut/kejang

-Kembung perut




Kurangkan kadar kolestrol Perah sedikit lemon dan campurkan dengan secamca teh minyak zaitun. Amalkan meminumnya dua atau tiga hari sekali atau setiap kali mengmbil makanan berkolestrol tinggi. InsyaAllah kesannya akan dapat dirasai dalam masa seminggu.Ia juga dapat menghilangkan pembentukan selulit.



Merawat bengkak usus Penyakit bengkak usus jika dibiarkan amat merbahaya. Jika anda ingin merawatnya, potong sebuku kunyit hidup (dimesin), sedikit garam, sedikit gula merah dan sedikit perahan air limau nipis. Campurkan semua bahan didalam segelas air suam dan diminum. Amalkanlah.


Merawat penyakit buasir
Kebanyakkan kaum lelaki mengalami masalah ini. Cara untuk mengatasinya ialah ambil sebiji kelapa gading yang kecil berwarna kuning, bakar atau panaskan hujungnya. Kemudian tekapkan pada bahagian yang sakit. Lakukan berulang kali sehingga berasa selesa.
tanda-tanda buasir

-rasa gatal pada lubang dubur

-rasa kepanasan pada kawasan dubur selepas membuang air besar
-rasa sakit yang berdenyut-denyut
-sukar untuk membuang air besar dan rasa tidak selesa pada bahagian dubur apabila berdiri lama atau bertinggung.


Penawar Resdung

Petua yang paling mudah dan berkesan ialah dengan mengamalkan menyedut air ke dalam hidung (seperti sebelum kita ber wuduk).Kemudian picit sebelah hidung dan hembuskan sekuat hati. Buatlah berulang-ulang kali sehingga selesai kedua-duanya. Selepas itu basuhlah muka dengan bersih. Lakukan ini setiap kali setelah sampai ke satu-satu destinasi, baik ke pejabat,bersantai, beriadah atau pulang ke rumah malah ke mana saja. Kesannya sungguh menakjubkan.
tanda-tanda resdung

-Hidung tersumbat

-hidung dan tekak mengeluarkan
-Rasa berat muka atau sakit terutama di kawasan antara mata

-Sakit tekak sacara berpanjangan serta berulang

-Mengalami demam atau juga rasa tidak sedap badan secara berpanjangan
-Mengalami gejala alahan hidung contohnya bersin, gatal hidung dan sebagainya


Mengurangkan penyakit kencing manis

Selain dari menerima rawatan doktor bagi merawat penyakit kencing manis anda juga bolehlah menggunakan lobak putih yang telah diparut halus. Kemudian embunkan semalaman atau disimpan didalam peti sejuk. Minumlah parutan lobak yang dicampurkan dengan air gula batu bersama-sama ampasnya. Amalkan cara ini selalu, insyaAllah penyakit anda akan sembuh. Petua ini juga elok diamalkan bagi ibu-ibu yang baru melahirkan anak untuk memperbanyakkan air susu.
tanda-tanda kencing manis
-Kerap membuang air kecil

-Berat badan yang menurun

-Sentiasa merasa lapar

-Sentiasa merasa haus dahaga

-Letih yang tidak menentu

-Pandangan semakin menjadi kabur

-Mudah mendapat penyakit kulit

-Merasa gatal-gatal pada kaki dan tangan

-Merasa penat dan sakit kaki

-Gatal-gatal pada perlipatan dan dua celah paha

tanda-tanda serius

-Sentiasa haus

-Hilang selera untuk makan

-Muntah-muntah

-Boleh menjadi pengsan dan tidak sedarkan diri

-Air kencing menjadi manis disukai oleh semut-semut



Asma/Sesak Nafas

Ambil 4-5 helai daun buah keras laut. Ramaskanlah daun tersebut dengan air bersih. Kemudian saringlah setengah gelas. Embunkan semalaman sebaik-baiknya dilakukan pada waktu pagi. Apabila bangun tidur, ambil air tersebut dan dicampur dengan sedikit madu. Minumlah berulangkali setiap pagi ramuan ini.

tanda-tanda asma

-Nafas berbunyi
-Susah untuk menghembus nafas
-Nafas laju
-Denyutan jantung cepat



batu karang

Ambil sebiji kelapa muda dengan isinya sangat lembut(berhingus)lalu dipotong di bahagian atas.
masukkan satu sudu besar tawas, tutup kembali bahagian atas kelapa yang dipotong. bakar kelapa muda tadi yang berisi tawas di atas dapur sehingga air kelapa tinggal separuh lalu di minum.Sebelum minum eloklah baca bismillah...dan selawat kepada Nabi SAW. Buatlah dua tiga kali cara tadi semoga batu karang yang ada di dalam tubuh seseorang yang ada penyakit batu karang akan hancur dengan izin Allah.Selamat mencuba.
Tanda-Tanda Batu Karang Dalam Ginjal

1. Rasa pedih ketika kencing

2. Rasa loya (mual) & muntah tanpa sebab

3. Rasa seperti pasir berada dalam badan

4. Air kencing kotor & berbau busuk

5. Rasa sakit di kawasan pinggang

6. Rasa sakit pada alat sulit

Tanda-Tanda Batu Karang Dalam Hempedu

1. Sakit/kembung dibahagian kanan perut

2. Rasa sakit bila ditekan pada tepi ulu hati
3. Rasa sakit di hempedu ketika menarik nafas

4. Rasa loya & muntah tanpa sebab

5. Badan rasa tidak bermaya

6. Kurang selera makan

7. Demam

umno johor nak buat perhimpunan kutuk anwar

salam dari melaka.....

sinar harian

MELAKA – Perhimpunan besar-besaran yang akan diadakan UMNO Johor dalam waktu terdekat bertujuan melaungkan perkataan 'pengkhianat' ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim ditegaskan tidak mengikut cara sesiapa, termasuk pembangkang.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, perhimpunan itu akan diadakan secara aman dan tidak mengganggu sesiapa pun, termasuk tidak merosakkan ekonomi peniaga.

Menurutnya, tindakan itu menunjukkan kebebasan bersuara, boleh berbeza pendapat tetapi ditunjukkan dengan cara beradab.

“Kita tidak ingin merosakkan imej negara dan media asing melaporkan (perhimpunan desakan mansuh ISA) baru-baru ini seolah-olah menunjukkan Malaysia berkeadaan begitu.

"Politik harus diselesaikan dengan cara politik. Kalau selesai cara mahkamah, ini yang terjadi dalam sistem politik di Malaysia berikutan tidak berpegang kepada ideologi tetapi selesai cara perundangan,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Jasin Kali Ke-6, 2009, di Dewan Alamanda, di sini, semalam.

Katanya, dahulu semasa dia (Anwar) memegang jawatan, perjuangan yang diutarakannya adalah untuk kepentingan agama dan bangsa, tetapi kini ia berbeza iaitu hanya demi kepentingan politik peribadi.

Menurutnya, perhimpunan itu juga mampu mengingatkan kembali Anwar mengenai prinsip yang diperjuangkannya dahulu.

Perhimpunan akan diadakan di Padang Merdeka, Batu Pahat untuk mencabar Anwar mengambil tindakan saman 'beratus-ratus juta ringgit’ terhadap peserta perhimpunan, selepas beliau bertindak ingin menyaman Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin berjumlah RM100 juta dan sebuah akhbar arus perdana selepas Muhyiddin menggelar beliau pengkhianat perjuangan orang Melayu.

-aku nak tengok apa tindakan yang akan diambil oleh pihak polis dan fru...
kalau dapat kebenaran atau dilayan macam VIP...tanpa bom asap dan water cannon....memang sah jadi kuda belang UMNO-

Sunday, August 9, 2009

7 dont's after a meal

salam dari melaka.....

petikan: yb lim

Oleh : Tjandra Yustham

* Don't smoke- Experiment from experts proves that smoking a cigarette after meal is comparable to smoking 10 cigarettes (chances of cancer is higher).
Jangan Merokok - Penelitian dari para ahli membuktikan bahwa merokok sebatang rokok setelah makan sama dengan merokok 10 rokok (kemungkinan terserang kanker lebih besar)

* Don't eat fruits immediately - Immediately eating fruits after meals will cause stomach to be bloated with air. Therefore take fruit 1-2 hr after meal or 1hr before meal.
Jangan langsung makan buah-buahan - Langsung makan buah-buahan setelah makan akan menyebabkan perut dipenuhi dengan udara. Untuk itu makanlah buah-buahan 1-2 jam setelah makan atau 1 jam sebelum makan

* Don't drink tea - Because tea leaves contain a high content of acid. This substance will cause the Protein content in the food we consume to be hardened thus difficult to digest.
Jangan minum Teh - karena daun teh mengandung kandungan asam yang tinggi. kandungan ini akan menyebabkan kandungan protein pada makanan yang telah kita konsumsi sulit untuk dicerna.

* Don't loosen your belt - Loosening the belt after a meal will easily cause the intestine to be twisted & blocked.
Jangan mengendorkan ikat pinggangmu - Mengendorkan ikat pinggang setelah makan akan menyebabkan usus terbelit dan terblokir.

* Don't bathe - Bathing will cause the increase of blood flow to the hands, legs & body thus the amount of blood around the stomach will therefore decrease. This will weaken the digestive system in our stomach.
Jangan Mandi - Mandi akan menaikan aliran darah ke tangan, kaki dan badan yang menyebabkan jumlah dara sekitar perut akan terus berkurang. Hal ini akan melemahkan system pencernaan di dalam perut kita.

* Don't walk about - People always say that after a meal walk a hundred steps and you will live till 99. In actual fact this is not true. Walking will cause the digestive system to be unable to absorb the nutrition from the food we intake.
Jangan Berjalan-jalan - Orang-orang sering mengatakan bahwa berjalan beberapa langkah setelah makan akan memperpanjang umur. Pada kenyataannya hal ini tidaklah benar. Berjalan akan menyebabkan system pencernaan tidak mampu menyerab nutrisi dari makanan yang telah kita makan.


* Don't sleep immediately - The food we intake will not be able to digest properly. Thus will lead to gastric & infection in our intestine.
Jangan langsung tidur - Makanan yang kita makan tidak dapat dicerna secara baik. Hal ini akan menyebabkan usus mengalami kembung dan peradangan.

FINALLY DONT JUST KEEP THIS EMAIL...
PLEASE FORWARD IT TO YOUR FRIENDS. LET THEM BE AWARE!!

Wednesday, August 5, 2009

KFC pulak!!!!!!!

salam dari melaka.....

cerita ni dah lama?cerita ni bukan kat malaysia?
tak pe....sekadar peringatan.....atas nama persaudaraan dalam islam....



A Horrible N Fact about KFC



KFC has been a part of our American traditions for many years. Many people, day in and day out, eat at KFC religiously. Do they really know what they are eating? During a recent study of KFC done at the University of New Hampshire, they found some very upsetting facts. First of all, has anybody noticed that just recently, the company has changed their name?



Kentucky Fried Chicken has become KFC. Does anybody know why? We thought the real reason was because of the "FRIED" food issue.



IT'S NOT! !

The reason why they call it KFC is because they can not use the word chicken anymore. Why? KFC does not use real chickens. They actually use genetically manipulated organisms. These so called "chickens" are kept alive by tubes inserted into their bodies to pump blood and nutrients throughout their structure. They have no beaks, no feathers, and no feet. Their bone structure is dramatically shrunk to get more meat out of them. This is great for KFC.



Because they do not have to pay so much for their production costs. There is no more plucking of the feathers or the removal of the beaks and feet. The government has told them to change all of their menus so they do not say chicken anywhere. If you look closely you will notice this. Listen

to their commercials, I guarantee you will not see or hear the word chicken. I find this matter to be very disturbing.



I hope people will start to realize this and let other people know. Please forward this message to as many people as you can. Together we make KFC start using real chicken again.



Deidre Williams

Mis Tech, Boston/Hingham

Boston (617) 626-1295

Hingham (781) 740-1600 ext.112


klik


tanda-tanda awal kanser

salam dari melaka.....

(1) Kanser pangkal rahim - sebarang lelehan atau pendarahan
yg luarbiasa,sakit selepas bersenggama
dan turun berat badan.

(2) Kanser payudara - bengkak atau gumpalan di buah dada,
keluar cairan berdarah dari puting,
pembesaran kelenjar di ketiak, kedutan
pada kulit di buah dada.

(3) Kanser usus besar - perubahan tabiat membuang air, hilang
berat badan,sakit dalam perut dan usus,
berlaku pendarahan semasa membuang air.

(4) Kanser paru-paru - batuk kuat berterusan,batuk berdarah,
nafas termengah-mengah, sakit dada dan
hilang berat badan.

(5) Kanser perut - hilang berat badan, muntah berdarah, sistem
pencernaan yg tidak teratur, cepat kenyang
walaupun makan sedikit.

(6) Kanser limpa - sakit di bahagian abdomen,hilang selera
makan, turun berat badan, kulit dan mata
menjadi kuning dan bahagian abdomen membengkak.

(7) Kanser ovari - haid tidak teratur, tumbuhan keras di
bahagian abdomen,sakit semasa bersenggama,
ketumbuhan bulu rambut yg melampau, suara
menjadi lebih mendalam.

(8) Kanser otak - sakit kepala, muntah-muntah,gangguan
penglihatan, lemah atau lumpuh, pening/pitam,
pelupa, perubahan personaliti.

(9) Kanser prostat - sukar dan sakit semasa kencing yang berpanjangan.

(10) Kanser darah (leukimia) -letih, pucat, mudah lebam dan mudah mendapat jangkitan (infection).

(11) Kanser tekak - suara garau/serak, ada ketumbuhan di tekak, sukar menelan dan kelenjar membengkak di leher.




10 PENYEBAB UTAMA KANSER
----------------------------------------------
(1) Makanan
(2) Alkohol
(3) Sinaran cahaya matahari
(4) Pengambilan ubat
(5) Perokok yang tidak aktif
(6) Tembakau
(7) Radiasi
(8) Pekerjaan
(9) Pencemaran air dan udara
(10) Keturunan

TEH DAN KANSER
Teh meningkatkan aktiviti antioksidan di dalam darah, membantu mengelakkan sakit jantung dan kanser. Di negara Jepun dan China, mereka mempercayai bahawa meminum teh bersama hidangan dapat mengurangkan risiko penyakit kanser. Teh juga berupaya menyerang bakteria yang boleh menyebabkan penyakit gusi selain memperkuatkannya. Teh juga mempergiatkan enzim sistem "detoxification" di dalam limpa, membantu menyingkirkan bahan-bahan kimia yang tidak dikehendaki oleh tubuh serta membantu melindungi arteri. Ia juga berupaya untuk menghalang darah beku dan juga mengurangkan risiko serangan stroke.

DIET UNTUK MENCEGAH BENJOLAN PADA PAYUDARA
(1) Hindari makanan berlemak dan bergoreng
(2) Hindari makanan ringan yang masam
(3) Kurangkan minum kopi dan minuman bergas
(4) Berhati-hati semasa mengambil ubat selsema ataupun aspirin
(5) Ambil makanan mengandungi vitamin E, B-6, dan evening primrose oil

Macamana Polis, FRU solat ketika bertugas ?

salam dari melaka.....

dipetik dari yb lim

Oleh :Rozmal bin Malakan

Walaupun Hidup Seribu Tahun , Kalau Tak Sembahyang Apa Gunanya.

Agaknya macamana Polis dan FRU menunaikan solat ketika bertugas ? Kalau askar pun boleh solat ketika dalam perang , takkan polis dan FRU tak boleh solat ketika bertugas ?

Seorang muslimat sedang solat dalam trak. Dari Blog Srikandi Melayu (Ibu & Isteri Mithali)

"Ketika kami sembahyang Zohor ditepi jalan, lori sembur kami dengan air asid. Pedih seluruh badan. Bila kami selesai sembahyang, polis pula tangkap kami dan paksa masuk dalam terak..." kata Puan M dari Kedah.

Harap-harap sahabat saya dalam BAKA PDRM buat kursus solat ketika bertugas untuk saudara seIslam dan sebangsa kita dalam PDRM.

Juga harap-harap sahabat saya dalam Jemaah Tabligh banyak buat gash, tasykil dan bayan di surau-surau dan masjid-masjid PDRM. Kalau Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri dah iktiraf Jemaah Tabligh takkan PDRM tak boleh iktiraf ?

HIDUP DI DUNIA TAK SAMPAI SEKELIP MATA
HIDUP DI AKHIRAT KEKAL SELAMA LAMANYA


Monday, August 3, 2009

200 orang PRO ISA vs sorang pompuan?

salam dari melaka.....

hahahahaha....berguling guling aku gelak....punya le bacul adik beradik pondan lorong haji taib....
wei....menjatuhkan murtabak orang lelaki le korang ni....huah huah huah....


Sunday, August 2, 2009

facebook lagi

salam dari melaka.....



dipetik di sini

Hari tu aku menonton warta berita pasal Facebook, satu penyakit sosial yang amat kronik skarang ni. Boleh dikatekan 90% pemuda-pemudi kat France memiliki akaun Facebook. Menurut warta berita tersebut, pembangun Facebook, Mark Zuckerberg, baru berumur 24 tahun dan hanya mengambik masa 4 taun untuk menjadi self-made billionaire. Bukan millionaire, tapi billionaire, harap maklum. Dan hanye 4 taun. Bill Gates ambik masa 11 taun. Ingvar Kamprad amik masa berpuluh-puluh taun. Aku tak salahkan orang-orang yang ketagih dengan Facebook. Macamana tak ketagih, sebab kat Facebook boleh main bowling, poker, jawab soalan kuiz bukan-bukan, mendapat gosip terbaru rakan-rakan, tengok gambar-gambar terbaru, jumpe kawan-kawan lama, hantar mesej percuma, serta chatting dengan berkesan. Tapi, berita tu kate, Facebook kaya bukan hanya sebab iklan. Iklan hanya menjana separuh daripada pendapatan diorang. Lagi separuh datang daripada sumber lain. Menurut siasatan, Facebook mempunyai data peribadi paling luas untuk populasi dunia berumur 14-30 taun, satu demografi yang memang menjadi tumpuan semua jenis agensi seperti CIA, FBI, Interpol hatta Bukit Aman. Jadi Facebook mendapat duit dengan cara menjual data peribadi pengguna. Dan bukan hanye data macam umur, tempat tinggal dan pekerjaan, data macam filem kegemaran, buku kegemaran, siri TV kegemaran pon penting untuk diorang buat duit. Diorang jual data-data ni kepada syarikat pengiklanan, syarikat bancian. Sebab tu la Facebook menggalakkan kite buat segala jenis kuiz, menjadi peminat segala jenis barangan, menyertai semua jenis kumpulan. Bukan sekadar untuk suka-suka. Bagi diorang, maklumat ni adelah tidak ternilai. Dan kite pulak murah hati bagitau segala macam maklumat pasal diri sendiri, dengan gambar pelbagai gaya, bagitau segala benda kegemaran. Free of charge. Tanpa berpikir panjang. Semua orang pikir, hanya dengan satu username dan satu password, semua data kite selamat. Tidak sama sekali (geleng-geleng sambil goyang jari telunjuk). Kite semua hanyalah ibarat platinum dan aluminium oksida, yang digunekan sebagai mangkin dalam menghasilkan minyak petrol berkualiti. Walaupon Petronas semakin kaya, mangkin hanya kekal sebagai mangkin, walaupon mangkin tersebutlah yang membolehkan petrol mentah bertukar jadi petrol berkualiti.

-SEKALI LAGI-
mesti ada yang kata......kalau nak boikot...kena boikot semua...komputer pun kena boikot,internet pun kena boikot...bla..bla..bla..
tak leh nak boikot facebook je.....

jawapan aku tetap sama.....pedulik hape aku...aku nak boikot...sukati aku la.....hahahahahaha.......lagi sekali...aku gurau...jangan le mare....
pada penggemar facebook....aku dah sampaikan....terpulanglah pada korang untuk amik tindakan yang seterusnya.
-WALLAHUA'LAM-

hakikatnya:kita kalah dari segala aspek

salam dari melaka.....

An eye opener comparison!

The figures are speaking themselves very loudly. We are unable to listen.

Some thoughts:
Extracts of speech by Hafez A.B Mohamed: Director-General, Al Baraka Bank.

Demographics:
o World Jewish Population: 14 million
o Distribution: 7 M in America
5 M in Asia
2 M in Europe
100 thousand in Africa
o World Muslim Population: 1.5 billion
o Distribution: 1 billion in Asia/Mid-East
400 M in Africa
44 M in Europe
6 M in the Americas
o Every fifth human being is a Muslim
o For every single Hindu there are two Muslims
o For every Buddhist there are two Muslims
o For every Jew there are 107 Muslims
o Yet the 14 million Jews are more powerful than the entire 1.5 billion Muslims

Why?

Here are some of the reasons:

Movers of Current History:
o Albert Einstein Jewish
o Sigmund Freud Jewish
o Karl Marx Jewish
o Paul Samuelson Jewish
o Milton Friedman Jewish

Medical Milestones:
o Vaccinating Needle: Benjamin Ruben Jewish
o Polio Vaccine: Jonas Salk Jewish
o Leukaemia Drug: Gertrude Elion Jewish
o Hepatitis B: Baruch Blumberg Jewish
o Syphilis Drug: Paul Ehrlich Jewish
o Neuro muscular: Elie Metchnikoff Jewish
o Endocrinology: Andrew Schally Jewish
o Cognitive therapy: Aaron Beck Jewish
o Contraceptive Pill: Gregory Pincus Jewish
o Understanding of Human Eye: G. Wald Jewish
o Embryology: Stanley Cohen Jewish
o Kidney Dialysis: Willem Kloffcame Jewish

Nobel Prize Winners:
o In the past 105 years, 14 million Jews have won 180 Nobel prizes whilst 1.5 billion Muslims have contributed only 3 Nobel winners.

Inventions that changed History:
o Micro- Processing Chip: Stanley Mezor Jewish
o Nuclear Chain Reactor: Leo Sziland Jewish
o Optical Fibre Cable: Peter Schultz Jewish
o Traffic Lights: Charles Adler Jewish
o Stainless Steel: Benno Strauss Jewish
o Sound Movies: Isador Kisee Jewish
o Telephone Microphone: Emile Berliner Jewish
o Video Tape Recorder: Charles Ginsburg Jewish

Influential Global Business:
o Polo: Ralph Lauren Jewish
o Coca Cola Jewish
o Levi's Jeans: Levi Strauss Jewish
o Sawbuck's: Howard Schultz Jewish
o Google: Sergey Brin Jewish
o Dell Computers: Michael Dell Jewish
o Oracle: Larry Ellison Jewish
o DKNY: Donna Karan Jewish
o Baskin & Robbins: Irv Robbins Jewish
o Dunkin Donuts: Bill Rosenberg Jewish

Influential Intellectuals/ Politicians:
o Henry Kissinger , US Sec of State Jewish
o Richard Levin, PresidentYaleUniver sity Jewish
o Alan Greenspan , US Federal Reserve Jewish
o Joseph Lieberman Jewish
o Madeleine Albright , US Sec of State Jewish
o CasperWeinberger , US Sec of Defence Jewish
o Maxim Litvinov , USSR Foreign Minister Jewish
o DavidMarshal , Singapore Chief Minister Jewish
o Isaacs Isaacs, Gov-GenAustralia Jewish
o Benjamin Disraeli, British Statesman Jewish
o Yevgeny Primakov, Russian PM Jewish
o Barry Goldwater , US Politician Jewish
o Jorge Sampaio, President Portugal Jewish
o Herb Gray, Canadian Deputy - PM Jewish
o Pierre Mendes, French PM Jewish
o Michael Howard, British Home Sec. Jewish
o Bruno Kriesky, Austrian Chancellor Jewish
o Robert Rubin , US Sec of Treasury Jewish

Global Media Influential:
o Wolf Blitzer, CNN Jewish
o Barbara Walters, ABC News Jewish
o EugeneMeyer , Washington Post Jewish
o Henry Grunwald, Time Magazine Jewish
o Katherine Graham , Washington Post Jewish
o Joseph Lelyeld, New York Times Jewish
o Max Frankel, New York Times Jewish

Global Philanthropists:
o George Soros Jewish
o Walter Annenberg Jewish

Why are they powerful? Why are Muslims powerless?
Here's another reason. We have lost the capacity to produce knowledge.

o In the entire Muslim World (57 Muslim Countries) there are only 500 universities.
o In USA alone, 5,758 universities
o In India alone, 8,407 universities
o Not one university in the entire Islamic World features in the Top 500 Ranking Universities of the World
o Literacy in the Christian World 90%
o Literacy in the Muslim World 40%
o 15 Christian majority-countries, literacy rate 100%
o Muslim majority - countries , None
o 98% in Christian countries completed primary
o Only 50% in Muslim countries completed primary.
o 40% in Christian countries attended university
o In Muslim countries a dismal 2% attended.
o Muslim majority countries have 230 scientists per one million Muslims
o The USA has 5000 per million
o The Christian world 1000 technicians per million.
o Entire Arab World only 50 technicians per million.
o Muslim World spends on research/developmen t 0.2% of GDP
o Christian World spends 5 % of GDP

Conclusion:
o The Muslim World lacks the capacity to produce knowledge

Another way of testing the degree of knowledge is the degree of diffusing knowledge.

o Pakistan 23 daily newspapers per 1000 citizens
o Singapore 460 per 1000 citizens
o In UK book titles per million is 2000
o In Egypt book titles per million is only 17

Conclusion:
o Muslim World is failing to diffuse knowledge

Applying Knowledge is another such test.

o Exports of high tech products from Pakistan is 0.9% of its exports
o In Saudi Arabia is 0.2%
o Kuwait , Morocco and Algeria 0.3%
o Singapore alone is 68%

Conclusion:
o Muslim World is failing to apply knowledge

What do you conclude? No need to tell. The figures are speaking themselves very loudly. We are unable to listen.


We are the world's biggest and strongest nation, all we need is to identify and explore our ownselves. Our victory is with our knowledge, our creativity, our literacy...

HIV:cara merebak yang tidak disangka

salam dari melaka.....





Artikel berikut mengenai orang yang HIV positif seronok
menyebarkan virus HIV. Ianya pernah ke udara di dalam
Televisyen Thai di mana pesakit HIV ditangkap & didakwa,
tapi apa gunanya, beliau telah merosakkan ramai orang awam
yang tak berdosa. Jadi sila berhati-hati...

Beberapa tempat berbahaya dan kebarangkalian menemui
jarum penyuntik yang telah digunakan penagih

1. Di kawasan pantai. Apabila anda berjalan di pantai sila
pakai selipar atau kasut, ada penagih dadah yang melakukan
aktiviti di tepi pantai dan menimbus jarum penyuntik di
dalam pasir. Penyuntik ini kemudiannya terdedah akibat ombak.

2. Di kawasan permainan kanak-kanak. Satu lagi kawasan
pilihan penagih. Terdapat kes di Australia di mana kanak-kanak
yg tak berdosa telah tercucuk jarum penyuntik apabila beliau
turun daripada papan lunsur & kemudiannya didapati HIV positif.

3. Di panggung wayang. Sila pastikan kerusi yg anda duduki.
Kes yang terjadi apabila seorang perempuan duduk di kerusi
beliau dan terasa sesuatu benda mencucuk. Beliau berdiri dan
mendapati ada penyuntik dan nota berbunyi :

"Welcome to the real world, you are now HIV positive'.

Doktor telah memeriksa jarum tersebut & mengesahkan ianya
terdapat virus HIV. Ianya berlaku di Hawaii jadi berhati-hati....

4. Di Georgia & Florida, ada kes menunjukkan pesakit HIV
meletakkan penyuntik di dalam tempat mengembalikan syiling,
mesin air minuman...jadi pastikan bila anda membeli air
atau kandi, perhatikan betul-betul tempat mengembalikan
wang syiling....mungkin terdapat jarum penyuntik di dalamnya.

5. Di restoran Burger King, pesakit HIV yang juga pekerjanya
meletakkan sedikit darah di dalam burger & mencampurkan
dengan mayonis dan salad. Ianya seperti sos. Jadi cuba
jangan pesan burger dengan mayonis & sos Order di tempat lain.


Dr Yasmin Anum Mohd Yusof Associate Professor & Head Dept.
of Chemical Pathology School of Medical Sciences USM,
Kubang Kerian, Kelantan, MALAYSIA.

Berdasarkan statistik terbaru, sebanyak 19 kes baru
HIV/AIDS dikesan setiap hari!!!!
http://bpms.kempen.gov.my/index.php?...d=905&Itemid=0

Mohon pd Allah semoga kita yg x terlibat dilindungiNya...
AMIN...