Saturday, November 28, 2009

anjing berkaki dua

salam dari melaka.....

MAHA SUCI ALLAH...BEGITU BESAR KUASA ALLAH....









http://www.waycooldogs.com/wp-content/uploads/2009/04/faith_baby.jpg

http://www.cutepuppypicture.com/wp-content/uploads/2009/01/two_legs_dog_08.jpg

http://www.chinadaily.com.cn/photo/2006-03/18/xin_4003031814380062733131.jpg

2 comments:

Cahaya Bulan said...

Assalamualaikum..

huhu.. lain pula rasanya melihat haiwan dalam keadaan tidak sempurna. kasihan..

lagilah lain rasanya melihat mereka dilanggar dan mayat(erk, bangkai?)mereka dibiarkan di aspal secara sengaja ataupun tidak..

p/s: bolehkah saudara jangan letakkan gmbr kuceng sekiranya ada.. saya risau saya tidak dpt menahan perasaan sekiranya ada jg kucing dalam keadaan tidak sempurna..

rahmanw said...

salam...
kalau tak ammpu nak tanam...sekurang kurangnya angkai bangkai tu letakkan ditepi jalan...itu tanda kita mempunyai kasih sayang dan penghormatan kita kepada makhluk ALLAH...
sabda Rasulullah: Tatkala seorang lelaki sedang berjalan pada sebuah jalan terasalah olehnya dahaga yang sangat. Lalu ia mendapati sebuah sumur dan bersegeralah ia meneruninya untuk minum. Ketika keluar, tiba-tiba dia melihat seekor anjing menjulurkan lidah sambil menjilat-jilati debu karena sangat haus. Lelaki itu berkata: Anjing ini sedang kehausan seperti aku tadi lalu turunlah dia kembali ke dalam sumur untuk memenuhi sepatu kulitnya dengan air lalu digigit agar dapat naik kembali. Kemudian ia meminumkan air itu kepada anjing tersebut. Allah berterima kasih kepadanya lalu mengampuninya. Para sahabat bertanya: Wahai Rasulullah! Apakah kami akan mendapatkan pahala karena binatang-binatang seperti ini? Rasulullah saw. menjawab: Pada setiap yang bernyawa (mahluk hidup) ada pahalanya.

insyALLAH...saya cuba carikkan...